torsdag 10. desember 2009

Free music Download.....Vi vil ha musikken din gratis!

Free music download eller vi vil ha musikken din gartis!! hva er det for no' tull??!!

Nå skal det sies at jeg er helt med på å gi bort noe gratis om det gir avkastning i lengden, som et promostunt eller lignende.. der det er vedlagt et nedlastings kort slik at du kan føge en bestemt link, deretter fylle inn en kode... så er den "gratise" musikken din.. JUHU!!!!!
Men det de fleste ikke tenker på når de ser at de får noe gratis, er at det er noen som allerede har betalt for det... Det er i utgangspunktet ingenting som er gratis (det er bare min mening).. De fleste som går ut å sier at du skal få noe gratis har noen fine triks på lur...
Bare se på noen av de stedene du "får" gratis musikk...
"HER FÅR DU LASTE NED SÅ MYE GRATIS MUSIKK DU BARE ORKER!!! MEN...DET KOSTER DEG X -ANTALL KRONER I MÅNEDEN"
Det er da om du ikke tar turen rundt systemet.. å hacker deg inn i systemet..... noe som ikke trenger å være så lurt i lengden...


En annen ting som jeg tror de som skal ha musikken gratis ikke tenker på er dette....

DET KOSTER!! Det koster å lage musikken DU skal ha gratis...øvingslokale koster, tid i studio koster, miksing og mastring koster, evt trykking av cd koster... det blir til slutt en håndfull eller to av ti tusen kroner det...
SÅ, om det koster den som lager musikken minimum 20000kroner, så skulle jeg tro at det var mulig for alle dere "vi vil ha musikken gratis" folk å bruke 40-50-100 kroner på musikk.. om det er musikk dere liker.... Om det nå skulle ha seg slik at det bare er noen få låter du er interisert i, så skulle jeg tro at 5kr ikke er noe DU blir ruinert av å bruke på musikken du liker....... MEN jeg har tatt feil før......

Bare mine tanker ..........

Ingen kommentarer: