lørdag 12. desember 2009

Førjuls jam/Nyttårs jam

Hva om man skulle organisere en førjuls jam/nyttårs jam et sted som inkluderte flere band? på et av Trondheims mange utesteder/scener kunne det være noe?

Tanken høres morsom ut om ikke annet....Altså som en "måte" å samle det lokale musikk miljøet under samme tak for en kveld eller to for hyggelig samvær/samspill...Ikke at det ikke gjøres eller i året med div festivaler rundt omkring i landet og lignende..Men jeg tenkte at dette kunne vært mer rettet til alle undergrunds bandene...
Med det mener jeg feks de som ikke har gitt ut plate men går runden å spiller ute i helger osv.. eller de som har gitt ut plate fra egen lomme eller med støtte fra div fond... Jeg sier ikke at band som har selskap og et godt støtte aparat i ryggen er eksludert, men det er jo mange gode band der ute som ikke alle har hørt og som bør høres og bør få en sjanse til å vise seg frem mer enn det de får.
For det er ikke alle som får vist seg fram på landets festivaler.. ikke vet jeg hva det er som gjør at det ikke skjer.. Jeg kan se at det har en del med økonomi å gjøre... En annen måte å komme inn i det "gode" selskap på er å få de som styrer de mange stedene der man kan legge ut musikken sin til å sperre opp øynene å gi en form for pris (skal ikke nevne navn, men det er jo et eller flere av disse stedene ute på www)...Derfor tenkte jeg at en slik ting i evt førjulsstria kunne være noe for å gi disse bandene, gammle og nye fans, gammle lyttere så vell som nye en mulighet til å dele en musikalsk opplevelse som ikke er av den tradisjonelle julekonsert greia.............. MEN, bare løse tanker....

1 kommentar:

Stein Roar sa...

Høres ut som en god ide det der, spørsmålet er vel mer å få et utested å bli med på det. Har svært liten kjennskap til scenelivet i Trondheim egentlig, men jeg har planer å prøve å kartlegge hvordan det funker i løpet av 2010 hvis jeg får tid. Ta en prat med de som driver i Trondheim, og ikke minst få kartlagt deres tanker rundt det hele.